Bílý muž středního věku v Praze 8 nemá co parkovat!

Rasismus se postupně dostává i do Prahy. Zatím neodstraňujeme sochy bílých vědců, kteří posunuli kola technického pokroku vpřed – ale už z věty, že „v autech na magistrále sedí menšina – převážně bílí muži středního věku, kteří autem jet nepotřebují, ale pouze jím jet chtějí“ na mně cosi rasistického vykouklo. Nikoli překvapivě na stránce aktivivistického spolku AutoMat, který se zaklíná výrazy jako „humanizace magistrály“ a hesly „město je pro lidi, ne pro auta“, což v reálu znamená, že na tom kole prostě jezdit budete. Přesně v duchu názvu spolku samotného, který jasně říká, že chtějí dát autům mat, tedy ukončit jejich další pohyb na šachovnici pražského dopravního mixu. Jasně, zatím si to nedovolili říct oni, zatím je to jen pán z ciziny, kterého si pozvali, aby věděli, jak řidičům zatnout tipec. Ostatně v textu uveřejněném na levicovém A2alarmu a který AutoMat sdílel, jsou i jiné věci, jako „Máme takové přísloví: i když praseti namalujete rypák a řasy, pod mejkapem budete mít pořád prase. Jestli se ho chcete zbavit, musíte ho porazit.“

Tak co, prasata – ještě stále se vás to netýká, ptám se já?😊

Vynechám fakt, že napsat text v opačném gardu – tedy že se někde v autech pohybují řidiči černé nebo žluté barvy – jste okamžitě označeni za rasistu.
Jako bílý muž středního věku jen podotknu, že jezdit autem po Praze pro mě není otázka chtění, ale potřeby. A je mi celkem jedno, že mi v jedné diskusi jakýsi aktivista říká, že když on může, tak já také. Trhni si.
Nejde ani zapomenout na snahy AutoMatu prosadit v Karlíně obousměrky pro cyklisty. Ty by měly za výsledek, že těch pár cyklistů si to profrčí kudy chce, ale podstatně ubyde parkovacích míst. Ostatně ideologický džihád zmiňovaného spolku, kterému dopřává sluchu i dnešní vedení magistrátu, je cítit i z formulace, která se objevila v žalobě, kterou již po několikáté napadli městskou část Praha 8, která jim nejde na ruku.

Chcete nahlédnout do duše aktivistům? Podívejte se na jejich facebook. Vlastně ne – stačí se podívat, co se nám objevuje v ulicích za komplikace

Zde onen spolek doslova píše: „Osoby, které bydlí nebo pracují v husté městské zástavbě, kterou Karlín bezesporu je, jsou nebo by měly být v principu srozuměny, že daní za luxus bydlení v centru historického města je to, že parkování, stejně jako pohyb automobilem, jsou zde výrazně omezeny“.
Takže milí obyvatelé Karlína, vaše bydlení je podle těchto aktivistů luxus, takže držet hubu a zapřít nohy do pedálů bicyklu.
Je samozřejmě jasné, že po dobytí údolí Karlínského se bojová fronta posune dál.
Když se nad tím zamyslím, tak v duchu hybridní války je v poslední době bojištěm celé Praha. Svědčí o tom naprosto necitlivé uzavírky v posledních dnech, paralyzující dopravu v celém městě, stejně jako množství různých čar nastříkaných na vozovce, kde je zjevení cyklisty stejně vzácné, jako vidět bájného jednorožce. O ubírání pruhů a výrobě dalších komplikací ani nemluvě. Je jen otázka, kdy se tahle partička vytasí s lékem na problémy, které vytváří, tedy s plošným zavedením limitu 30 km/h, omezením vjezdu některé z kategorie aut, a podobně.

Martin Cibulka – předseda komise pro životní prostředí MČ Praha 8

< ZPĚT